Fax:

023/311-383

Email:

Adresa:

23000 Zadar, Široka ulica 1/lll

Najava održavanja Kanso Academy Look & Learn seminara

Informiramo vas da će se 29.10.2023. godine u dvorani hotela "Falkensteiner Hotel & Spa Iadera" Punta skala, Petrčane u organizaciji Obrtničke komore Zadarske županije i Kanso Academy.
TEMA SEMINARA:
Look & learn seminar r Kanso akademija nudi sudionicima najnovije trendove za 2023/2024 godinu koji su predstavljeni u Londonu na Salon International.
Seminar je prepun najnovijih tehnika šišanja do najnovijih tehnika bojenja, uživo na 5-6 modela.
Očekujemo dolazak preko 200 prijavljenih sudionika - frizera iz četiriju županija: Zadarske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske.

 Seminar Keune Adriatic 29.10.2023 002

Nastup Obrtničke komore Zadarske županije na obrtničkim sajmovima

Nakon odlične prezentacije Obrtničke komore Zadarske županije na Obrtničkim danima u Imotskom dana 12. kolovoza 2023. godine, gdje su Komoru predstavljali predsjednica Vesna Parić i podpredsjednik Komore Josip Smoljan sa još dvoje obrtnika, ovih dana, preciznije 23. rujna 2023. godine, Komora je predstavljena sa 12 sudionika u Vukovaru. Udruženje obrtnika Vukovar organiziralo je manifestaciju Dane obrtništva " Okusi Hrvatske". Na manifestaciju se uputilo 8 obrtnika i 4 sudinika na čelu s predsjednicom Vesnom Parić i podpredsjednikom Komore Josipom Smoljanom. Većinu ove skupine činili su obrtnici s otoka Pašmana.„Dani obrtništva u Vukovaru“ manifestacija je koju Udruženje obrtnika Vukovar organizira od 2016. godine, a na kojoj sudjeluju članovi Hrvatske obrtničke komore, odnosno županijskih obrtničkih komora i udruženja obrtnika. Obrtnici iz svih dijelova Republike Hrvatske dolaze u Vukovar i zajedno s vukovarskim obrtnicima rade na promicanju obrtništva. Manifestacija „Dani obrtništva u Vukovaru“ održava zadnji vikend u mjesecu rujnu, a obrtnici predstavljaju sebe i krajeve iz kojih dolaze kroz pripremu raznih jela koja se potom dijele građanima Grada Vukovara. Obrtnička komora Zadarske županije predstavila je trima kuhanim jelima u kombinacijama čičvarde i sipe te drugim delicijama sušenih i mariniranih proizvoda.Odlično pripremljena hrana i srdačan duh naših obrtnika nisu ostavili ravnodušne ostale kolege i posjetitelje iz cijele Hrvatske. Razmjenjene su mnoge dragocjene informacije i poruke koje su naši vrijedni obrtnici donijeli u našu županiju. 

Imotski:

       20230925 103255                   zahvala

Vukovar:

      IMG-20230923-WA0017.jpg          IMG-20230923-WA0021.jpg           IMG 20230924 WA0000

Aktivirajte e-Osobnu i prijavite se besplatno u sustav e-Komunikacije

U svrhu ispunjavanja obveze prijave za e-Komunikaciju, obavještavamo obrtnike kako za prijavu mogu koristiti svoju e-Osobnu iskaznicu koja je vjerodajnica najviše razine i njom ćete se moći besplatno prijaviti u e-Komunikaciju. E-osobnu iskaznicu omogućeno je besplatno aktivirati u prostorijama na pojedinim lokacijama policijskih uprava. Naime, u suradnji s AKD-om postavljeni su mobilni kiosci te su angažirani studenti koji mogu pomoći pri aktivaciji eOsobne i/ili mobilne aplikacije Certilia. Popis lokacija MUP-a na kojima je omogućeno takvo aktiviranje e-Osobne dostupnosti je na  poveznici .

Sve što vam je potrebno je vaša osobna iskaznica i pin omotnica. Ako nemate omotnicu s PIN-om ili ste je zagubili, istu možete besplatno dobiti na šalteru policijskih uprava. Za samostalno aktiviranje eOsobne potreban vam je uređaj (čitač). Upute za samostalnu aktivaciju možete pronaći na  poveznici  ili pogledati kratki  informativni video . Uz aktiviranu eOsobnu dostupno je i više od 100 usluga putem platforme eGrađani, a jednostavno je za korištenje te znači najviši stupanj sigurnosti uz dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.

Hrvatska obrtnička komora ustraje u traženju jednostavnijeg pristupa sustavu e-Komunikacije obrtnika sa sudovima na način da se sustav izmijeni odnosno nadogradi kako bi tehnički i financijski bio prihvatljiv obrtnicima. Jedan od načina je da se obrtnicima koji nemaju eOsobnu mogućnost pristupa sustavu putem vjerodajnice značajne razine sigurnosti, a ne isključivo kroz vjerodajnice visoke razine sigurnosti uz dodatni trošak, kako je sada propisano. Također, HOK je uputio nadležnom Ministarstvu zahtjev da korištenje sustava e-Komunikacije za obrtnike bude proizvoljno odnosno da se razmotri mogućnost odgode roka za pristupanje sustavu obrtnika za godinu dana.

Obrtnička komora Zadarske županije svečano je podijelila 61 majstorsku diplomu

Majstorski ispit  najviši je stupanj obrazovanja u obrtničkim zanimanjima kojim se stječe strukovna kvalifikacija i titula majstora To su državno priznati ispiti, regulirani Zakonom o obrtu i Pravilnikom o postupku i načinu polaganja majstorskog ispita, te ispita o stručnoj osposobljenosti. Jučer, 10. listopada 2023. godine održana je svečana dodjela na kojoj su uručene majstorske diplome novim majstoricama i majstorima u 10 različitih zanimanja: automehaničar, autoserviser, elektroinstalater, frizer, natkonobar, kuhar, soboslikar-ličilac, fotograf, instalater grijanja i klimatizacije, zidar.

„Danas nove majstorice i majstori ulaze u krug odabranih ljudi koji su svojim radom, znanjem i vještinama stekli svoje zvanje. Svima nama je zadaća da ih promoviramo jer oni znače kvalitetu“, u svom pozdravnom govoru istaknula je Vesna Parić predsjednica Obrtničke komore Zadarske županije. 

Pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i šport Zadarske županije Ivan Šimunić istaknuo je da je prepoznato kako su majstorice i majstori ulaganjem u svoje obrazovanje stvorili temelj očuvanja i razvoja obrtništva.

Tihomir Tomčić ravnatelj Strukovne škole „Vice Vlatković“ u svom izlaganju istaknuo je da će majstori i majstorice stečenim znanjima i vještinama, ali i inovativnošću, stvarati nove vrijednosti u obrtništvu. "Nemojte prestati učiti i razvijati se, i neka vam ova diploma bude samo još veći poticaj za dalje". 

Majstorska diploma je vrijednosni dokument koji je dokaz stručnosti i kvalitete te otvara mogućnosti za daljnje napredovanje u karijeri, za otvaranje obrta-tvrtke, izvođenje praktične nastave i vježbe učenja te veću sposobnost u predstavljanju i poslovanju.

 20231010 184807 002

JAVNI POZIV za dodjelu potpora za poticanje IT poduzetništva na području Zadarske županije

Zadarska županija kao provoditelj Programa za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti mikro poduzetnicima dana 15. rujna 2023. godine objavila je Javni poziv za dodjelu potpora za poticanje IT poduzetništva na području Zadarske županije

Kako bi bio prihvatljiv prijavitelj mora biti poslovni subjekt koji je u procesu razvoja IT proizvoda/usluge sa sjedištem u Županiji, a registriran je do najviše 60 mjeseci, sve zaključno do dana podnošenja prijave na Natječaj.

Prijavitelji moraju biti registrirani kao obrti, jednostavna društva s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), odnosno subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom kojim se utvrđuje poticanje razvoja malog gospodarstva koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu, a posluju i imaju registrirano sjedište na području Zadarske županije.

Namjena dodjele bespovratnih potpora je poticanje razvoja IT sektora u  razvoju IT proizvoda, kao i jačanje konkurentnog nastupa postojećih poduzetnika na tržištu te podizanje razine poduzetničkih znanja i vještina.

Pojedinačni iznos potpore može iznositi najviše 7.000,00 eura.

U tekstu Javnog poziva objavljenog na mrežnoj stranici Zadarske županije propisani su namjena i uvjeti dodjele potpore, visina iznosa potpore, korisnici potpora, potrebna dokumentacija za obradu Zahtjeva, postupak dodjele potpora te ostala pitanja vezana za provedbu Programa.

Rok za podnošenje prijava počinje danom objave Natječaja poziva na mrežnoj stranici Zadarske županije www.zadarska-zupanija.hr, a završava 31. listopada 2023. godine.

 OBJAVLJENO 15. rujna 2023. godine

Datum objave Javnog poziva: 15. rujna 2023. godine
Krajnji rok za podnošenje prijava: 31. listopada 2023. godine


Prijave na OVAJ Javni poziv primaju se isključivo u elektronskom obliku putem SOM sustava.
Način prijave i registracije u SOM sustavu nalazi se u dokumentu UPUTE ZA KORISNIKE SOM SUSTAVA.

LINK ZA REGISTRACIJU NOVIH KORISNIKA: https://som-natjecaj.eu/authentication/register

LINK ZA PRIJAVU POSTOJEĆIH KORISNIKA: https://som-natjecaj.eu/authentication/login


Tehnička podrška vezano za e-prijave:
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
INFO TELEFON - 091/618-8694 (zvati isključivo ako imate problem oko same registracije i prijave, te tehničke poteškoće prilikom ispunjavanja same prijave!). Također, molimo zvati u radnom vremenu između 08:00 i 16:00 sati.


VAŽNO!! Pitanja vezano za sam Javni poziv, dokumentaciju i općenito mogu se postaviti Upravnom odjelu za gospodarstvo i turizam, elektronskim putem, slanjem upita na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

NAPOMENA: PRILIKOM REGISTRACIJE, MOLIMO VAS DA UPIŠETE ISKLJUČIVO SVOJ  E-MAIL. ODNOSNO, SVAKI KORISNIK SE TREBA PRIJAVLJIVATI U SUSTAV PUTEM SVOJE E-MAIL ADRESE!!

Hrvatska obrtnička komora uputila 31 primjedbu na prijedloge pet ključnih zakona

Hrvatska obrtnička komora je u ime hrvatskih obrtnika kroz postupke elektroničkog savjetovanja uputila 31 komentar na pet ključnih zakona ( Zakon o porezu na dohodakZakon o fiskalizaciji u prometu gotovinomZakon o porezu na dobitZakon o doprinosimaZakon o porezu na dodanu vrijednost ) u cilju stvaranja povoljnijeg gospodarskog okruženja za nastavak rasta obrtništva u Hrvatskoj.

Tako je vezano uz Zakon o porezu na dohodak upućeno 11 primjedbi, u kojima je, između ostalog, Hrvatska obrtnička komora pozdravila povećanje osnovnog osobnog odbitka, no istaknuto je da zbog trenutnog iznosa minimalno plaćaju, kao i zbog mogućih povećanja iste, u budućnosti nemaju svi građani. u RH isti neto koji proizlazi iz minimalne plaće (radi različitih stopa poreza na dohodak) te je predložila modifikaciju osnovnog osobnog odbitka koji bi bio u visini „osamdeset posto iznosa minimalne plaće“. Time bi osobni odbitak bio promjenjiv, ali bi se osigurao iznos iste neto plate za sve osobe koje primaju minimalnu plaću. Hrvatska obrtnička komora je i ovim putem pozdravila namjeru Vlade za ukidanje prireza, a kako bi se izravno utjecalo na visinu neto plaće većine zaposlenih u Hrvatskoj. Ipak,

Upućena je i primjedba vezana uz važno pitanje poticaja mladim obrtnicima. Naime, temeljem Zakona o porezu na dohodak mladi do 25 godina oslobođeni su 100% plaćanja godišnjeg poreza na dohodak, a mladi do 30 godina 50%, ali samo ako su zaposleni kao radnici temeljem ugovora o radu, što isključuje mlade osobe koje se samozapošljavaju u obrtu te kao poduzetnici time stvaraju priliku za zapošljavanje drugih. Osim toga, temeljem Zakona o doprinosima nije propisan niti izuzetak od plaćanja obveznog zdravstvenog osiguranja za obrtnike mlađe od 30 godina, već se mjera također odnosi samo na radnike.

Također, među osam primjedbi na Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom upućena je i ona o tome da su predviđene novčane kazne previsoke, uz prijedlog smanjenja gornjih i donjih pragova za barem 50%. U komentarima na Zakon o porezu na dodanu vrijednost ponovljen je i ovim putem zahtjev da se prag za ulazak u sustav PDV-a propiše u iznosu od 50.000 EUR, u cilju jačanja konkurentnosti hrvatskog obrtništva, kao i da se propiše primjena snižene stope PDV-a. od 5% kod tradicionalnih i umjetničkih obrta, kao obrta za koje je potrebno poznavanje zanatskih vještina i umijeća te koji se obavljaju pretežnim udjelom ručnog rada, ali i da se primijeni najniža stopa (sukladno sugestiji EU direktive) za djelatnost frizera i kozmetičara.

Najava 26. Susreta ribara Hrvatske obrtničke komore

Zadovoljstvo nam je najaviti tradicionalni 26. Susret ribara Hrvatske obrtničke komore koji će se održati u Šibeniku od 26. do 28. listopada 2023. godine u Hotelskom naselju Solaris, Hotel Ivan .

Domaćin 26. Susreta ribara je Obrtnička komora Šibensko- kninske županije.

Na ovogodišnjem Susretu ribara kroz izlaganja i panel raspravu razmotrit će se sljedeće aktualne teme:

  • Aktualno stanje i budućnost hrvatskog ribarstva
  • Novi propisi i inspekcijski nadzor u ribarstvu
  • Izazovi Nature 2000 i Strategije EU-a za bioraznolikost do 2030. godine
  • Rezultati provedenih mjera za očuvanje bioloških resursa i trenutno stanje stokova u moru i
  • Iskoristivost sredstava iz EU fondova i naredno programsko razdoblje

Program potpore za kompenzaciju rasta troškova proizvodnje u sektorima stočarske i biljne proizvodnje

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju obavještava zainteresirane da je otvoreno podnošenje zahtjeva za potpore iz Programa državne potpore za kompenzaciju rasta troškova proizvodnje u sektorima stočarske i biljne proizvodnje do 31. kolovoza 2023. godine.

Cilj Programa je pružiti financijsku potporu subjektima koji se bave proizvodnjom u osjetljivim sektorima stočarstva (govedarstva, svinjogojstva, ovčarstva, kozarstva, peradarstva, konjogojstva i pčelarstva) i biljne proizvodnje (voća, povrća, cvijeća, ljekovitog i aromatičnog bilja, šećerne repe, sjemena povrća i sjemenskog kukuruza) kako bi se ublažilo iznimno veliko povećanje cijene inputa proizvodnje, dok istovremeno cijena primarnih poljoprivrednih proizvoda iz predmetnih sektora ne prati u potpunosti rast troškova.

Potporom iz ovoga Programa nastoji se nadoknaditi dio porasta troškova proizvodnje, osigurati likvidnost poljoprivrednih gospodarstava, čime se posljedično nastoji zadržati postojeća razina zaposlenosti i spriječiti poremećaji u opskrbi, kako prerađivačkog sektora, tako i krajnjih potrošača proizvodima navedenih sektora.

Mjere u okviru Programa u sektoru stočarstva:

  • Mjera 1. Potpora sektoru govedarstva
    • Podmjera 1.1. Potpora uzgajivačima krava u proizvodnji mlijeka
    • Podmjera 1.2. Potpora uzgajivačima krava u sustavu krava-telePodmjera
    • Podmjera 1.3. Potpora proizvođačima tovne junadi
  • Mjera 2. Potpora sektoru svinjogojstva
    • Podmjera 2.1. Potpora uzgajivačima krmača
    • Podmjera 2.2. Potpora proizvođačima tovnih svinja
  • Mjera 3. Potpora sektoru peradarstva
    • Podmjera 3.1. Potpora za proizvodnju mesa peradi
    • Podmjera 3.2. Potpora za proizvodnju jaja
  • Mjera 4. Potpora sektoru ovčarstva i kozarstva
  • Mjera 5. Potpora sektoru konjogojstva
  • Mjera 6. Potpora sektoru pčelarstva

Mjere u okviru Programa u sektoru biljne proizvodnje:

  • Mjera 7. Potpora za proizvodnju voća i povrća, cvijeća, ljekovitog i aromatičnog bilja
  • Mjera 8. Potpora za proizvodnju šećerne repe
  • Mjera 9. Potpora za proizvodnju sjemenskog kukuruza i sjemena povrća

Zahtjev za potporu popunjava se putem AGRONET zaštićene mrežne aplikacije Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju izravno ili u podružnicama Agencije za plaćanja.

Iznimno podnositelji zahtjeva Mjere 6., a koji nemaju pristup AGRONET-u podnose Zahtjev na obrascu ,,Zahtjev za potporu za Mjeru 6″.

Uz Zahtjev podnositelj je obvezan priložiti:

  • popunjenu i ovjerenu Izjavu o poslovnim subjektima koji su međusobno povezani vlasničkim ili drugim odnosima ili popunjenu i ovjerenu Izjavu da nemaju poslovnih subjekata koji su međusobno povezani vlasničkim ili drugim odnosima
  • popunjenu i ovjerenu Izjavu o primljenim potporama za podnositelja i sve njegove povezane subjekte (ukoliko ih ima)

Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti grla tovnih svinja koja su isporučena u izvoz priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju za izvoz svinja. Prihvatljivi dokaz je Međunarodni tovarni list (CMR) na kojem je jasno naznačen broj izvezenih grla te težina istih iz koje se može utvrditi da pripadaju u kategoriju tovnih svinja.

Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti grla peradi koja su isporučena u izvoz priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju za izvoz peradi. Prihvatljivi dokaz je Međunarodni tovarni listu koji sadrži podatke o datumu i mjestu isporuke i Veterinarskom certifikatu za izvoz ili Svjedodžba o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje za iznos iz kojeg je vidljiv broj kljunova i mjesto utovara kljunova proslijeđenih u izvoz/iznos na klanje u razdoblju od 1.4.2022. do 1.4.2023. godine.

Uz Zahtjev potrebno je u slučaju dokazivanja prihvatljivosti kljunova kokoši nesilica priložiti i dostaviti popratnu dokumentaciju o provedenom cijepljenju kokoši nesilica protiv Newcastle bolesti u 2022. godini. Prihvatljivi dokaz iz stavka 10. ovog članka je Potvrda ovlaštene veterinarske organizacije ili registrirane veterinarske službe o provedenoj vakcinacija protiv Newcastle bolesti peradi u 2022 godini ili račun o provedenoj vakcinaciji protiv Newcastle bolesti u 2022. godini.

Po popunjavanju Zahtjeva podnositelj je dužan dostaviti ispisani i ovjereni Zahtjev i svu prateću dokumentaciju na adresu:

Agencija za plaćanja u poljoprivredi ribarstvu i ruralnom razvoju

Ulica grada Vukovara 269d

10000 Zagreb

s naznakom: ,,Program državne potpore za kompenzaciju rasta troškova proizvodnje u sektorima biljne i stočarske proizvodnje“.

Više o potporama, prihvatljivim korisnicima, prihvatljivim grlima/kljunovima/pčelinjim zajednicama i hektarima u biljnoj proizvodnji te maksimalnim jediničnim iznosima potpora pogledajte OVDJE.


HRVATSKA OBRTNIČKA
KOMORA Ilica 49/II, 10002 Zagreb
Besplatni info telefon: 072 000 026
E-mail: //Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite./">Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Web: 
 https://www.hok.hr/

Prijavite se na besplatnu online radionicu "Zaštita osobnih podataka i usklađivanje s GDPR-om u turizmu"

Pozivamo vas na besplatnu online radionicu “Zaštita osobnih podataka i usklađivanje s GDPR-om u turizmu”, koja će se održati 5. srpnja 2023. godine u trajanju od 10:00 – 12:00 sati u organizaciji Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP).

Više o radionici možete proučiti na OVDJE. 

Za sudjelovanje na radionici potrebno je ispuniti registracijski obrazac: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/GDPR-u-turizmu .

Nepoštivanje odredbi Opće uredbe o zaštiti podataka i nepoduzimanje odgovarajućih mjera zaštite osobnih podataka može rezultirati povredama osobnih podataka, nepovjerenjem klijenata u pružatelje turističkih usluga, a samim time i padom ugleda, financijskim gubitcima i visokim novčanim kaznama.

Sudionici radionice dobit će odgovore na svoja pitanja iz područja zaštite osobnih podataka u turizmu - Moram li gosta tražiti privolu za slanje promotivnih materijala? Smijem li gosta zatražiti osobnu iskaznicu i zadržati je ili napraviti presliku osobne iskaznice? Moram li imati službenika za zaštitu podataka? Ako sam privatni iznajmljivač apartmana, jesam li u obvezi primjenjivati GDPR? Smijem li slati gostima promotivne materijale? Moram li voditi evidenciju aktivnosti obrade? Kako dokazati usklađenost s Općom uredbom o zaštiti podataka?

Ovo savjetovanje jedno je od aktivnosti EU projekta ARC II (Awareness Raising Campaign for SMEs), s ciljem pružanja potpore mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja poslovnih procesa s odredbama https://arc-rec-project.eu/naslovna/ Opće uredbe o zaštiti podataka (poznatijom kao GDPR).

Obrtnička komora

Zadarske županije

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

DIGITALNO POSLOVANJE OBRTNIKA

PORTAL OBRTNOG REGISTRA

Image

DIZAJN I ODRŽAVANJE: Point Web Factory

     Službene mrežne stranice Obrtničke komore Zadarske županije