Hrvatska obrtnička komora organizirat će i sufinancirati s 50% cijene, standardno uređenog izložbenog prostora, kolektivan nastup članova HOK-a na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022., najvećem obrtničkom sajmu u široj regiji, koji će se održati od 14. do 18. rujna 2022. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.
Međunarodni sajam u Celju je respektabilna sajmska izložba s preko 1500 izlagača iz 34 države svijeta, s velikom posjetom sajmu (oko 120 000 posjetitelja iz 44 države svijeta) te je mjesto kvalitetne prezentacije proizvoda i usluga obrtnika i poduzetnika koji žele u direktnom kontaktu s potencijalnim kupcima provjerava kvalitetu svojih proizvoda i usluga, kao cilj izvoza te dolaska do novih poslovnih kontakata za buduće poslove.
Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodno predstavljanje, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široku potrošnju, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam itd.
U nastavku osnovne informacije o sajmu, au privitku i prijavi za nastup na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.:
Naziv sajma/adresa: 54. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2022., Celjski sejem dd, Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si
Termin održavanja: 14.-18. 09. 2022.
Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati
Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač priprema svoje prezentacije na sajmu, a užni prostor uređen u skladu s njegovim izložbom i dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb -Celje -Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.
Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50%, iznosi 90,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 112 ,50 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 180,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 225,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora .
Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijenama 1 m2.
Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:
- prijavu – obavezno navesti potreban namještaj na štandu
- podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
- izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 14. 8. 2022. godine ili do popune izložbenog prostora
Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb, putem telefaksa: 01/48 46 610 ili putem elektroničke pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.
Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.
Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!
Molimo Vas da, ukoliko ste zainteresirani za organizirani i sufinancirani nastup, utoliko ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila Vaš nastup na sajmu.
Za dodatne informacije možete se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/48 06 650, Dražen Horvat; telefaks: 01/48 46 610, elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .
Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!
Prilozi:
- Prijavni materijali i uvjeti nastupa na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.
- Privola za korištenje osobnih podataka u pripremi i provedbi nastupa izlagača na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.
Prijava izlaganja za 54 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2022_članovi HOK-a.doc
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavljuje Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2022. godinu.
Prijave se zaprimaju isključivo od 11.04.- 31.10.2022 godine. Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 31.10.2022. godine.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva. Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2020., 2021. i 2022. godine s osnove:
- stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
- stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
- polaganja naučničkog ispita
- stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
- ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja.
Za provedbu Programa osiguran je iznos od 2.000.000,00 kuna.
Sredstva se odobravaju u visini do 80% od iznosa opravdanih troškova za:
Prijava (Prijavni obrazac s propisanom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 11.04.2022. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2022. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv
Program
Prijavni obrazac za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac za fizičke osobe
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Skupna izjava COO/2022
Izjava o korištenju potpore/naknade po drugoj osnovi
Hrvatski sabor je na sjednici održanoj 13. svibnja 2022. godine usvojio Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Zakon će stupiti na snagu prvog dana od dana objave odluke Vijeća EU o usvajanju eura koja se očekuje u srpnju ove godine.
Zakonom se uređuju pravila za preračunavanje, opskrbu i zamjenu gotovog novca kune za gotov novac eura, dvojni optjecaj, dvojno iskazivanje, primjena načela neprekidnosti pravnih instrumenata, proračuni, financijski planovi, poslovne knjige, financijski izvještaji i porezi u procesu uvođenja eura, nadzor nad primjenom ovoga Zakona te prekršajne odredbe.
Euro bi službenom valutom u Hrvatskoj trebao postati od 1. siječnja 2023. godine. Jedna od ključnih obaveza je dvojno iskazivanje cijena, iu kunama iu eurima. Na snagu stupa 5. rujna 2022. godine te traje čitavu iduću godinu, zaključno s 31. prosinca 2023. godine.
S danom uvođenja eura počinje i razdoblje dvojnog optjecaja u kojem se prilikom transakcije gotovim novcem istodobno koriste euro i kunu kao zakonsko sredstvo plaćanja. Trajat će 2 tjedna (14 dana od dana uvođenja eura).
U postupku uvođenja eura primjenjuju se načelo zaštite potrošača, načelo zabrane neopravdanog povećanja cijena, načelo neprekidnosti pravnih instrumenata, načelo učinkovitosti i ekonomičnosti te načelo transparentnosti i informiranosti.
Tekst Zakona o uvođenju eura dostupan je ovdje.
S ciljem pravovremenih priprema i informiranja poslovnih subjekata o aktivnostima koje se očekuju u procesu zamjene hrvatske kune eura objavljene su i Smjernice za prilagodbu gospodarstva.
Detalje možete pronaći na dnu ove stranice.
Sve upite oko prilagodbe poslovanja na vođenje eura možete postaviti i djelatnicima Hrvatske obrtničke komore na mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Podsjećamo i da na Facebook stranici i YouTube kanalu Hrvatske obrtničke komore možete pogledati snimku webinara o pripremama za uvođenje eura i saznati sve važne informacije.
Hrvatska obrtnička komora nastavlja suradnju s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus kojim osigurava pogodnosti svojim članovima.
Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati u svibnju, lipnju i srpnju 2022. godine ponuđena cijena električne energije bit će viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja usluga.
Napominjemo da kroz projekt HOK Obrtnik plus imate zajamčene dvije godine nepromijenjenih cijena bez obzira na tržišna kretanja . Naime, članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za jednu godinu bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja koja se predviđaju tijekom cijele 2022. i 2023. godine.
HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi put ulazi u ugovorni odnos.
Članovi HOK-a koji pripadaju kategoriji Poduzetništvo, a nisu obrtnici HEP Opskrba će ponuditi sklapanje ugovora pod uvjetima da imaju potrošnju električne energije manju od 0,5 GWh godišnje.
Ugovor o opskrbi prema navedenim uvjetima sklapat će se korisnicima koji pravovremeno dostave potpisani ugovor, najkasnije do 17.06.2022. kako bi opskrba mogla započeti najkasnije do 01.07.2022.
Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima članovi HOK-a moraju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnih info telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. s imenom i prezimenom, pod nazivom obrta i OIB- om Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.
Zbog povoljnih epidemioloških situacija, Stožer civilne zaštite RH donio je nove Odluke:
- na javnim okupljanjima na otvorenom prostoru može biti 200 osoba, no ako svi prisutni imaju EU digitalne COVID potvrde više nema ograničenja broja prisutnih
- u zatvorenim prostorima na okupljanjima može biti do 100 osoba, no ako svi prisutni imaju COVID potvrde više nema ograničenja
- proizvodi se radno vrijeme ugostiteljskih objekata do 2 sata ujutro, a to se odnosi i na javno okupljanje i manifestacije
- ukida se i ograničenje radnog vremena kasina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje, koje je do sada bilo do ponoći
Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. travnja 2022. godine.
3. Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja
5. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva
Odluke stupaju na snagu danas 18. ožujka 2022. godine.
Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.
Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.
Zbog bitno izmijenjenih okolnosti, prestaju važiti:
- Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova
- Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
- Odluka o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije ustanova socijalne skrbi i drugih pružatelja socijalnih usluga za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije rada epidemiološke službe i posebnih epidemioloških mjera vezanih uz virus SARS-COV-2 za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
- Odluka o nužnoj mjeri pojačane kontrole provođenja Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi
- Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
- Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraze bolesti COVID-19 u djelatnosti zdravstva
- Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 prilikom prijema pacijenata u prostorima zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatnih zdravstvenih djelatnika
- Odluka o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi
- Odluka o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza
Novom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, propisana je obveza korištenja maske za lice zaposlenicima u zdravstvenom sustavu, pacijentima i drugim osobama koje dolaze u njihove prostore te zaposlenicima u ustanovama socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja za starije osobe i osobe s invaliditetom i njihovim korisnicima i posjetiteljima. Navedenom Odlukom dana je preporuka da medicinske maske ili maske za lice koriste i:
- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
- zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
- gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
- zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
- zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
- zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
- vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
- gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima
- posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
- zaposlenici i korisnici privatnih centara i kolektivnog smještaja (u zatvorenom prostoru) organiziranog za raseljene osobe iz Ukrajine
Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.
Odluke Stožer civilne zaštite RH možete pronaći na sljedećem linku: https://civilna-zastita.gov.hr/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-za-sprecavanje-sirenja-zaraze-koronavirusom/2304
Novom Odlukom o privremenom ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske privremeno se ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Ograničenje se ne odnosi na osobe koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica šengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru. Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.
Hrvatska obrtnička komora suradnjom s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus omogućuje najpovoljnije cijene i uvjete koji mogu ponuditi u trenutku ugovaranja usluga.
Pozivamo vas da iskoristite pogodnosti i osigurate povoljnu cijenu električne energije kroz sporazum HOK-a i HEP Opskrbe koji je na snazi do 31. ožujka 2022. godine.
Članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za jednu godinu te će, bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja i očekivani porast cijene, ispoštovati svoju ugovornu obavezu u pogledu komercijalnih uvjeta sve do isteka ugovora o opskrbi.
HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi put ulazi u ugovorni odnos.
Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja ponuđena cijena električne energije bit će viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku dogovora.
Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračun popusta članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnih telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit poslati putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. s imenom i prezimenom, pod nazivom obrt i OIB -om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.
22.03.2022.
Dodatne informacije:
Nakon što je HEP Opskrba poslala obavijest kupcima kategorije Poduzetništvo o promjeni cijene počevši s 1.5.2022., broj sveukupnih poziva i poslanih upita poduzeću značajno je porastao što je dodatno utjecalo na rokove rješavanja svih zahtjeva i pripadajuće papirologije. Samim time iznimno se povećao i broj upita od strane obrtnika, od kojih neki nemaju mogućnost dobiti cijenu koja je trenutno važeća prema Sporazumu jer ista vrijedi za ugovore koji s primjenom započinju od 1.4.2022.
Pravila potpisivanja novih ugovora su kako slijedi:
- Kupci koji od ranije imaju sklopljen ugovor po modelu HOK cijene trebaju čekati istek tog ugovora kada će im HEP Opskrba ponuditi nove uvjete temeljem sklopljenog Sporazuma za početak primjene iza 1.4.2022.
- Kupci koji imaju od ranije sklopljen ugovor za koji je najavljen porast cijene imat će mogućnost sklapati ugovor po modelu HOK cijene, ali od 1.5.2022. od kada je promjena i najavljena. Kupac ima mogućnost raskida ugovora, a na novi ugovor primijenit će se cijena koju će HEP Opskrba izračunati za razdoblje od 1.5.2022., a koja je prilagođena tržišnim uvjetima.
- Novi kupci koji do sada nisu bili kupci HEP Opskrbe mogu sa datumom 1.4.2022. još uvijek sklopiti ugovor, ali sukladno Pravilima o promjeni opskrbljivača do 22.03.2022. potpisani ugovor mora biti poslan na usklađenje Operatoru sustava. Nakon tog roka HEP Opskrba neće dobiti potvrdu o usklađenosti.
Ponavljamo, HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članove HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos. Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja, ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja.
Također bismo htjeli napomenuti da novi pregovori s HEP Opskrbom, vezano za daljnje uvjete, još uvijek traju te da u ovoj situaciji molimo za strpljenje. Svakako ćemo Vas pravovremeno izvijestiti o svim najnovijim informacijama.
Unaprijed hvala na razumijevanju i suradnji.