01.03.2021. Od 13.03. do 14.03. 2021. u hotelu FALKENSTEINER HOTEL & SPA IADERA ( Punta Skala) organizirana je radionica MASTERCLASS by Mijo Majhenza frizere obrtnike u sklopu aktivnosti Ceha frizera i kozmetičara Obrtničke komore Zadarske županije.
20.01.2021. Advantage Austria – Austrijski ured u partnerstvu s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom i Zakladom Znanje na djelu pokrenuo je inicijativu „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.
Već iz samog naziva možete otkriti cilj projekta – želimo pružiti priliku nastavnicima strukovne nastave, pedagozima koji rade na profesionalnoj orijentaciji učenika te drugim zainteresiranim nastavnicima da odrade stručnu praksu u poduzeću u trajanju od tri do pet dana. Želimo doprinijeti razvoju međusobnog razumijevanja i jače suradnje između škola i obrta/tvrtki. Termin za 2021. godinu zakazan je za razdoblje od 6. do 9. travnja 2021.
Svojim sudjelovanjem u ovom projektu ostvarujete i niz prednosti za svoj obrt/poduzeće:
- nastavnici će bolje razumjeti konkretne poslovne procese što će olakšati zajedničku suradnju u provedbi praktične nastave na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
- znanja stečena na stručnoj praksi omogućit će nastavnicima da unaprijede provedbu nastave te će učenicima omogućiti da spremnije sudjeluju u praktičnoj nastavi na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
- izgradit ćete nove kontakte s nastavnicima koji će unaprijediti suradnju u provedbi praktične nastave i lakši pristup informacijama o mogućim novim zaposlenicima;
- Vaš obrt/tvrtka bit će prepoznati kao društveno osviješteni i dat ćete svoj doprinos u gospodarskom i društvenom napretku Vaše zajednice;
- društvena odgovornost Vašeg obrta/tvrtke omogućit će Vam pozitivnu sliku u javnosti i kod novih zaposlenika kao poželjnog poslodavca za rad.
Više informacija i prijavnicu za sudjelovanje možete pronaći na web stranici Advantage Austria.
Za detaljne informacije možete se obratiti voditeljici projekta, Vedrani Tomić Martinović (t: 01/4881 908, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.).
17.03.2021. Rezultati ankete koju je Hrvatska obrtnička komora provela među svojim članstvom, pokazali su veliki interes i potrebu obrtnika za bespovratnim sredstvima
Anketa koju je Hrvatska obrtnička komora provela među svojim članovima, a u kojoj su sudjelovala 1772 obrtnika, pokazala je visok interes obrtnika za korištenje bespovratnih sredstava dostupnih kroz EU fondove.
Većina obrtnika, njih više od 85 %, najpotrebnijim smatra ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu, pod čime se dominantno razumijeva kupnja opreme, strojeva, nadogradnja i izgradnja novih proizvodnih kapaciteta. Predvidiva ukupna vrijednost projekata kojima bi se obuhvatile potrebe većine obrtnika kreće se od 150.000,00 HRK do 750.000,00 HRK. Obrtnici su spremni u ovom trenutku uložiti i vlastita sredstva u projekte, kroz sufinanciranje projekata.
Posebno je potrebno istaknuti da više od 73% anketiranih obrtnika ne planira u narednom razdoblju koristiti financijske instrumente.
Kako je potrebno žurno reagirati na negativne trendove u gospodarstvu koji nastaju kao posljedica pandemije uzrokovane virusom SARS-CoV-2, Hrvatska obrtnička komora predlaže da se potrebe obrtnika prepoznaju već kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO) te da se kroz njega da prikladan odgovor na probleme s kojima se suočava ova skupina poduzetnika. U tom smislu, Hrvatska obrtnička komora uputila je i prijedlog za savjetovanjem predsjedniku Vlade Republike Hrvatske, a kako bi u zajedničkom razgovoru s Vladom RH pokušali naći najbolja rješenja za obrtnike u Republici Hrvatskoj.
„Hrvatska obrtnička komora i ranije je upozoravala kako je nužno prilagoditi uvjete natječaja obrtnicima, uključiti ih u provedbu te prioritete i ciljeve usmjeriti ka poticanju proizvodnje i razvoju usluga. Kriza koju je izazvala pandemija donijela je sasvim nove izazove u poslovanju obrtnika, stoga upravo u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti vidimo priliku za ublažavanje njenih negativnih učinaka. Moramo imati na umu da nam je gospodarstvo otporno onoliko koliko su nam otporni najmanji gospodarski subjekti – a to su upravo obrtnici“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.
15.02.2021. 1Stožer civilne zaštite RH donio je četiri odluke koje se primjenjuju na području cijele Republike Hrvatske:
1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.
Odluka stupa na snagu u ponedjeljak, 15. veljače 2021. i primjenjuje se do 28. veljače 2021. godine.
12.01.2021. Najvažnije novine uključuju produženje potpore skraćivanje radnog vremena do 31. prosinca 2021., kao i dopunu potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (Covid-19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za siječanj i veljaču.
Izmjenama, Potporu skraćenja radnog vremena moći će ostvariti poslodavci za privremeno uvođenje punog radnog vremena radnika u trajanju kraćem od mjesečnog fonda sati, i to do najviše 90% radnih sati prema kalendaru radnog vremena koja na godišnjoj razini ne može biti viša od 70% godišnjeg fonda radnih sati. S obzirom na stanje u gospodarstvu, Hrvatski zavod za zapošljavanje i dalje nastoji svoje aktivnosti usmjeravati na očuvanje radnih mjesta u djelatnostima/sektorima koji su najugroženiji te pomoći poslodavcima kod kojih je zbog posebnih okolnosti uvjetovanih koronavirusom (COVID - 19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena produžuje se do 31.12.2021.godine.
Poslodavcima s područja u kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni imati će pravo na potporu u iznosu od 4.000 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.
Objektivni razlozi su: nastale znatne štete uzrokovane potresom na poslovnim ili proizvodnim pogonima i/ili nemogućnost dolaska radnika na posao temeljem čega se ne može uspostaviti normalno poslovanje odnosno proizvodnja. Zbog izvanrednih okolnosti uslijed situacije izazvane potresom nastoji se pomoći poslodavcima s područja Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije kako bi očuvali poslovnu aktivnost.
Također, Potpora za očuvanje radnih mjesta u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama za zapošljavanje osoba s invaliditetom čija je djelatnost pogođena koronavirusom (COVID – 19) nastavlja se provoditi do 30. lipnja 2021.
Više informacija o potporama za očuvanje radnih mjesta potražite na ovoj poveznici.
Preuzeto sa: https://www.hzz.hr/novosti-priopcenja/nove-mjere-podrucja-pogodjena-potresom-i-nastavak-osi-i-srv-za-2021.php
26.02.2021.Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je šest novih odluka koje stupaju na snagu 01.03.2021.:
- Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
- Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
- Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske
- Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrim
- Odluku o prestanku važenja Odluke o nužnoj mjeri zabrane uplovljavanja putničkim brodovima na međunarodnim kružnim putovanjima u morske luke i luke unutarnje plovidbe za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
- Odluku o prestanku važenja Odluke o uvođenju nužnih epidemioloških mjera za područje Ličko-senjske županije
Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je sljedeće preporuke i upute za sprječavanje i suzbijanje širenja bolesti COVID – 19:
Upute-za-ugostiteljske-objekte-i-obiteljska-poljoprivredna-gospodarstva.pdf
Preporuka-za-treninge-i-športsko-rekreativne-aktivnosti-u-zatvorenim-športskim-objektima.pdf
Ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika
Ispit će se provoditi u Obrtničkoj komori Zadarske županije, Široka ulica 1, Zadar.
Prijave sa potrebnom dokumentacijom dostavljaju se osobno, na istoj adresi, Savjetniku za strukovno i cjeloživotno obrazovanje u obrtništvu gđa. Lidiji Udiljak
Kontakt:e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ; tel:023/319-224 ; mob: 098 464 743.
br. roka | naziv roka | rok za prijavu ispita |
provedba ispita |
prvi | proljetni | 04. veljače |
25.02. - 31.03.2021. |
drugi | ljetni | 29. travnja |
20.05. - 14.06.2021. |
treći | jesenski | 06. rujna |
27.09. - 29.10.2021. |
četvrti | zimski | 26. listopada |
16.11. - 15.12.2021. |
Rok za prijavu u Obrtničkoj komore Zadarske županije na proljetni ispitni rok u 2021. godini je do 04. veljače 2021.
U skladu s Pravilnikom o načinu i postupku provedbe ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju iznosi 800,00 kuna.
Svaki kandidat prilikom službene prijave ispita uplaćuje akontaciju za polaganje ispita u iznosu od 200,00 kuna. Iznos akontacije sadržan je u cijeni ispita. Najkasnije do izlaska na pisani dio ispita kandidat je dužan uplatiti preostali dio iznosa od 600,00 kuna.
Uplaćuje se na žiro račun Obrtničke komore Zadarske županije:
IBAN: HR2924020061100071365
model: HR05
poziv na broj odobrenja : 410 - OIB
Ispit se polaže u dva dijela pred tročlanom ispitnom komisijom: